Głównego Specjalisty ds. Informatyki i Bezpieczeństwa Informacji
Do zadań i kompetencji Głównego Specjalisty ds. Informatyki i Bezpieczeństwa Informacji należy w szczególności:
w zakresie informatyki:
organizacja i zapewnienie ciągłości pracy sieci komputerowej oraz urządzeń sieciowych,
dysponowanie zasobami sieci komputerowej i administracja sieci,
zabezpieczenie danych przez prowadzenie stałej archiwizacji danych,
konfiguracja systemu zgodnie z aktualnymi potrzebami,
integracja sprzętu z oprogramowaniem sieciowym i aplikacjami użytkowymi,
nadzorowanie prawidłowości działania, stanu technicznego, eksploatacji oraz należytej konserwacji urządzeń komputerowych i oprogramowania,
określanie aktualnych potrzeb w zakresie komputeryzacji - prowadzenie nadzoru zakupów sprzętu komputerowego i oprogramowania dla potrzeb Urzędu,
bieżąca współpraca z innymi wydziałami Urzędu w celu wprowadzania oraz eksploatacji systemów komputerowych wspomagających zarządzanie i pracę Urzędu,
koordynacja prac wdrożeniowych i instalacyjnych prowadzonych przez firmy obce,
zapewnienie ochrony systemów informatycznych przed dostępem niepowołanych osób,
szkolenie pracowników w zakresie obsługi programów komputerowych,
w zakresie bezpieczeństwa informacji:
udział w określaniu polityki bezpieczeństwa informacji,
nadzór nad procesem rejestracji zbiorów danych osobowych,
nadzór nad aktualizacją informacji w zbiorach danych osobowych,
opracowanie i aktualizacja instrukcji postępowania przy przetwarzaniu danych osobowych,
pomoc przy określaniu indywidualnych zakresów obowiązków i odpowiedzialności osób zatrudnionych przy przetwarzaniu danych osobowych,
nadzór nad tworzeniem i składowaniem kopii bezpieczeństwa systemów baz danych osobowych,
identyfikowanie i przeanalizowanie zagrożeń i ryzyka, na które narażone są dane osobowe,
monitorowanie systemu zabezpieczeń danych osobowych,
sygnalizowanie burmistrzowi lub właściwym naczelnikom wszelkich nieprawidłowości stwierdzonych w zakresie przetwarzania i zabezpieczenia zbiorów danych osobowych.